Lite babbel

Hej ! :)

Idag är ja bara på ett sådant humör så ja vill få massa gjort! Haha, det är rätt bra ( borde ha sådana dagar oftare )
Som sagt har man börjat på Medborgarskolan idag, verkar rätt bra fast de vet man ju inte förrens man gått där ett tag. Har väl inte så höga förväntingar eftersom dom andra " kurserna " jag gått på inte varit så bra..

Måste bara lägga in ett recept på jätte goda Havrefran som ja håller på att gör just nu!

Ingredienser:

  • 75 g Smör
  • 1 dl Strösocker
  • 1 dl Havregryn
  • 1 dl Vetemjöl
  • 1,5 msk Mjölk
  • 1,5 msk Ljus sirap
  • 1 tsk malen ingefära( fast det skippa jag )
  • 0,25 tsk bakpulver

Gör så här:

Sätt ugnen på 200°C. Ta fram en kastrull, den kommer du använda för att göra hela smeten.

Smält smöret. Stäng av plattan och tag av kastrullen från plattan. Rör ner socker, havregryn, vetemjöl, mjölk, sirap, ingefära och bakpulver till en jämn smet.

Klicka ut smeten, ca ½ msk till varje flarn, med ganska stort avstånd på en plåt med bakplåtspapper, eftersom smeten flyter ut när kakorna gräddas. Till en normalstor ugn behöver du 2-3 plåtar till en sats havreflarn.

Grädda havreflarnen mitt i ugnen i 200°C i ca 5 minuter eller tills de har fått fin gyllengul färg. I varmluftsugn 175°C i ca 8 minuter.

 

KÄLLA: http://www.recepten.se/recept/havreflarn.html


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅHHH vad gott. Vill också baka. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)



2010-09-28 @ 15:37:16
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0